En Heckert Nemo mono panel (silverfärgad) köpes

En Heckert Nemo mono panel (silverfärgad) köpes

solis
This post was updated on .
Jag har en glugg att fylla igen för att få en perfekt rektangel av solcellspaneler och behöver göra en dummy-panel med specialmått bara för syns skull. Möjligen är det lättaste att försöka ta en silverfärgad Heckert Nemo panel och kapa ner den till önskad dimension. Har du en sådan över så är jag intresserad, den behöver inte fungera.

Re: En Heckert Nemo panel (silverfärgad) köpes

Perwis
Scherman lät en plåtslagare göra en dummy. Men han poängterar att man måste skruva fast den ordentligt då den inte är lite styv som en riktig panel. Man vill ju inte att de blåser ned och skadar någon:
http://scherman.mobi/solceller/#8.6
30x275W Amerisolar AS-6P30 Poly, Fronius Symo 6kW växelriktare, Fronius Smart Meter, Schletter montagesystem för falsat plåttak, 5 graders lutning, Orientering NO.

Re: En Heckert Nemo panel (silverfärgad) köpes

solis
Det hade varit lättare om jag haft helsvarta paneler.

Jag skulle kunna låta tillverka en dummypanel men det snyggaste blir nog om jag utgår från en riktig solpanel med silverram och kapar ner den. Om det blir svårt att kapa glaset så får jag kanske nöja mig med att använda ramen.

2019-05-09: Jag har ännu inte fått tag på någon.