Solaredge mjukvaruuppdatering

Andreas
Behöver uppdatera Solaredge invertern (SE17K) till senaste mjukvaran. Vad jag förstår kan man göra det via SD kort eller över nätet då den är uppkopplad via nätverkskabel (uppdatering via nätet verkar dock inte ske automatiskt utan måste pushas från Solaredge?). Måste jag vara i kontakt med supporten eller kan man hitta senaste filerna för nedladdning någonstans så jag kan uppdatera via SD-kort?

Re: Solaredge mjukvaruuppdatering

Arne
Hej och välkommen till forumet!

Du säger inte vilken behörighet du har till ditt SolarEdgesystem.
Har du installatörsbehörighet eller bara användarbehörighet(vanligen hus- eller fastighetsägarens behörighet)?

Har du installatörsbehörighet då ser det ut som på bilen nedan:

Och då kan du kontakta SolarEdge per epost och be dem uppdatera. Det finns en flik "support" som du ser.
Jag tror de har fjärråtkomst till din växelriktare. Då ska växelriktaren klart ha kontakt med internet via fast kabel eller trådlöst.

Kan man uppdatera via SD-kort? Finns det en slits att sticka in sådant på växelriktaren?
Eller måste man skruva av apparatkåpan?