Solcell till båt.

1 meddelande Alternativ

Solcell till båt.

Tony Nester
Hej alla innovativa människor därute.Har en tanke att köpa en begagnad eller krockad nissan leaf för att flytta över det elektroniska till en motorseglare.Är det genomförbart?Nästa fråga,solceller till att driva motorn ;hur många krävs det under ett dygn.Hela grejen är att jag ska köpa en motorseglare och tänkte använda elen under natten.En bil går ju ca 40 mil på en laddning.Om jag har laddning hela dagen via ett antal solceller bör jag ju komma ett antal sjömil på natten.Därav frågan hur många och vilken typ av solceller?