Solceller på pannplåt.

Tommy
Hej!
Jag funderar på att sätta upp en anläggning på min ladugård som fick nytt fint tak förra året.
Men har inte hittat någon infästning i plåten som känns stabil.
är det någon här som har satt upp på Pannplåt och har lust att dela med sig?

Mvh

Re: Solceller på pannplåt.

Johan Fält
Hej.
Är "pannplåt"= TP-plåt?
Jag kan rekommendera Singelfix från Schletter.
Var mycket enkelt att bygga med, samt att konstruktionen blir stabil och robust.

Med vänlig hälsning Johan
Totalt 19 kWp på 20 A abonnemang (13,9 kW)
Solaredge 17K. (15,7 kWp)
Solax X3-Hybrid 10 kW. (3,3 kWp)
54 st Trina 270 W.
16 st Trina 275 W.
Energilager 9,8 kWh LG-Chem RESU 10h
Söderläge 40 grader taklutning, TP-plåt, ingen skuggning.
Enköping

Re: Solceller på pannplåt.

Tommy
Nej, det är inte samma plåt.