Vem betalar bäst för elen man vill sälja ?

Vem betalar bäst för elen man vill sälja ?

dunken
Hej!

Ingen som sitter på nån sida där man har samlat , dom som betalar bäst för elen ifrån en anläggning?

Eller det är fortfarande vattenfall som ger "mest" ?

Re: Vem betalar bäst för elen man vill sälja ?

TommyE
Det är inte Vattenfall längre. Enligt samtal med dom i veckan, så ger dom bara spotpris nu.

Vem som ger mest vet jag inte, det är en för snårig djungel för att hålla koll på. Jag valde Tibber den här gången (lämnade Vattenfall) för att jag tyckte att dom hade bra sälj pris. Dom köper till spotpris, men dom köper även elcert och ursprungsgarantier, så det ger nog några ören extra. Eftersom Vattenfall inte köper EC+UG, så vet jag inte värdet på dom.
6,0kWp: 8st JA-Solar 290W + 13st JA-Solar 285W. Fronius Symo 5.0-3-M + Smart Meter 63A-3, montage system Renusol Metasol+.
Taklutning 45°. Azimut 190° Ort Kiruna.
Produktionsdata: PVOutput